مجله سرگرمی تفریحی اکسیرفان

مجله سرگرمی تفریحی اکسیرفان

مجله سرگرمی تفریحی اکسیرفان

مجله سرگرمی تفریحی اکسیرفان

کودکانی که نفس کم می آورند

کودکانی که نفس کم می آورند

کودکانی که نفس کم می آورند

 

بیماری سی اف یا همان سیستیک فیبروزیس از جمله بیماری هایی است که در دسته بیماری های اتوزومی مغلوب جای می گیرد. در این نوع بیماری ها ژن معیوب توسط والدین به فرزندان منتقل می شود.
بیماری سیستیک فیبروزیس سیستم گوارش و دستگاه تنفسی فرد را با شدت های متفاوت درگیر می کند و باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای افراد می شود. نقص ژنی در این بیماران موجب می شود که ترشحات بدن از جمله ترشحات درون راه های هوایی وروده، به جای این که رقیق و لغزنده باشد، غلیظ و چسبناک باشد.

به دنبال این اشکال در ترشحات، گرد و غبار و میکروب های وارد شده به ریه ها به خوبی پاکسازی نمی شود و موجب بروز عفونت های مزمن و طولانی و گاهی خطرناک در ریه ها می شود.

همچنین در این بیماری راه خروجی ترشحات لوزالمعده به دلیل غلظت بیش از حد بسته می شود و غذاهایی که بیمار می خورد، به خوبی هضم و جذب نمی شود که این بخش از بیماری نتیجه نارسایی لوزالمعده است.

مدیرگروه بیوشیمی دانشکده پزشکی مشهد درباره این بیماری گفت: معیارهای تشخیصی این بیماری به وجود یک یا چند ویژگی بالینی رایج، سابقه خانوادگی یا آزمایش غربالگری مثبت نوزاد و همچنین شواهد آزمایشگاهی از اختلال عملکرد پروتئین CF transmembrane conductance regulator (CFTR) نیاز دارد.

 

کودکانی که نفس کم می آورند

بچه های شور!

دکتر «سیداسحاق هاشمی» با تاکید بر لزوم تشخیص به موقع بیماری افزود: تشخیص های آزمایشگاهی این بیماری شامل غربالگری نوزادی، تست عرق و بررسی DNA است.

وی با اشاره به این که عرق این بیماران شورتر از دیگر افراد است، ادامه داد: در تست عرق میزان غلظت یون کلر سنجیده می شود که غلظت غیر طبیعی این یون به دلیل موتاسیون در ژن کد کننده پروتئین CFTR است.

اگر تست عرق به درستی انجام شود، نتایج آن و ارتباطش با بیماری بسیار معتبر است با این حال برخی از گزارش ها حاکی از تشخیص های نادرست این تست است.

دکتر «هاشمی»دقیق ترین شیوه تشخیص بیماری را آزمایش ژنتیک دانست و اظهار کرد: اگرچه تست های ژنتیکی دارای اعتبار بسیار بالایی است ولی مشکلاتی از قبیل هزینه بالا و در دسترس نبودن را به همراه دارد.

دکتر «حمیدرضا کیانی فر» معاون آموزشی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد نیز گفت: در سال های گذشته بسیاری از کودکان مبتلا به بیماری سیستیک فیبروزیس در همان سال های اولیه زندگی از دنیا می رفتند، اما امروزه به دنبال پیشرفت های پرشمار در زمینه مراقبت و درمان این بیماران، نه تنها طول عمر آنان افزایش یافته است و بسیاری از آنان به دوره بزرگ سالی می رسند، بلکه کیفیت زندگی این بیماران نیز بهبود قابل توجهی داشته است.

ادامه مطلب ...

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

 

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

 

 

راه های بسیاری برای از دست دادن سریع وزن وجود دارد. با این حال، بسیاری از آنها شما راگرسنه و ناراضی خواهد ساخت. اگر شما اراده اى آهنین ندارید، پس گرسنگی باعث می شود تا شما به سرعت این برنامه را رها کنید. نقشه ای که قبلا طرح بندی شده، همراه با  نتیجه آن در اینجا خواهد آمد:

– کاهش اشتهای شما به میزان قابل توجه

– به سرعت، بدون گرسنگی، وزن کم کنید

– همزمان سلامت متابولیک خود را بهبود بخشید.

در اینجا یک برنامه سه مرحله ای ساده برای کاهش وزن سریع آمده است.

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

 

۱- شکر و نشاسته را قطع کنید.

 

مهمترین قسمت، کاهش قندها و نشاسته ها (کربوهیدرات ها) است. وقتی این کار را می کنید، سطح گرسنگی شما پایین می آید و شما کالری بسیار کمتری مصرف می کنید. دراینصورت به جای سوزاندن کربوهیدرات برای انرژی، بدن شما شروع به تغذیه از چربی های ذخیره شده می کند.

یکی دیگر از مزایای کاهش کربوهیدرات ها این است که سطح انسولین را کاهش می دهد و کلیه های شما سدیم و آب اضافه را از بدن شما خارج می کند. این باعث کاهش ورم و نفخ و همچنین وزن غیر ضروری آب می شود. در طول هفته اول تغذیه به این ترتیب، این غیر معمول نیست که تا ۱۰ پوند (گاهی بیشتر) بدن شما هم چربی و هم وزن آب را از دست بدهد. کربوهیدرات را کاهش دهید، درنتیجه شروع به یک تغذیه همراه با کالری کمتر و به طور اتوماتیک بدون گرسنگی خواهید کرد. به سادگی، کاهش کربوهیدرات باعث کاهش چربی به طور خودکار می شود.

 

۲- پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید

 

هر یک از وعده های غذایی شما باید شامل یک منبع پروتئینی، یک منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. تهیه وعده های غذایی در این روش، به طور خودکار مصرف کربوهیدرات شما را به میزان توصیه شده ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز بر می گرداند.

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

 

منابع پروتئینی:

 

گوشت: گوشت گاو، مرغ، گوشت خوک، بره و غیره

ماهی و غذاهای دریایی: ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، میگو و غیره

تخم مرغ ها: تخم مرغ های کامل با زرده بهترین هستند.

اهمیت خوردن مقدار زیادی پروتئین نمی تواند گزافه باشد. نشان داده شده است که این پروتئین ها، سوخت و ساز بدن را به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش می دهند. رژیم های دارای پروتئین بالا، همچنین می تواند ۶۰٪ اشتهای شما را به غذا کاهش دهد، میل شما را به اسنک های دیر وقت و شبانه را به نصف کاهش دهد و به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار ۴۴۱ کالری کمتر در روز مصرف کنید ؛ فقط با اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی. هنگامی که صحبت به کاهش وزن می رسد، پروتئین، در یک دوره زمانی پادشاه مواد مغذی است.

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

 

سبزیجات کم کالری:

 

کلم بروکلی – گل کلم – اسفناج – گوجه فرنگی – کلم سفید – کلم بروکسل – کلم سبز – مارچوبه – کاهو – خیار و…..

نترسید از این که بشقاب خود را با این سبزیجات کم کربوهیدرات پر کنید. شما می توانید مقدار زیادی از آنها را بدون ترس از مصرف بیشتر از ۲۰-۵۰ کربوهیدرات خالص در روز بخورید. یک رژیم غذایی که بیشتر بر پایه گوشت و سبزیجات حاوی فیبر کامل، ویتامین ها و مواد معدنی است، همان رژیم غذایی است که شما نیاز دارید تا سالم باشید.

 

منابع چربی:

 

روغن زیتون – روغن نارگیل – روغن آووکادو – کره

دو تا سه وعده در روز غذا بخورید. اگر بعدازظهر گرسنه شدید، وعده غذایی چهارم را نیز اضافه کنید. از خوردن چربی نترسید؛ زیرا تلاش برای انجام هر دو رژیم کم کربوهیدرات و کم چربی در یک زمان، یک دستور غذایی محکوم به شکست است. این باعث می شود که شما درمانده باشید و برنامه را رها کنید.

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

 

۳- سه بار در هفته وزنه بزنید.

 

در این برنامه، شما لازم نیست برای کاهش وزن خود ورزش کنید، اما ورزش کردن به شما توصیه می شود. بهترین گزینه این است که شما ۳-۴ بار در هفته به باشگاه ورزشی بروید. گرم کردن و بلند کردن وزنه و کمی کشش برای شما خوب است. اگر در باشگاه ورزشی، عضو جدیدی هستید، از مربی خود برای ورزش و نرمش مشاوره بگیرید.

با بلند کردن وزنه، شما مقدار زیادی کالری می سوزانید و از کاهش سوخت و ساز بدن شما جلوگیری می کند، که یک عارضه جانبی شایع در مورد از دست دادن وزن است. مطالعات در مورد رژیم های کم کربوهیدرات نشان می دهد که حتی می توانید مقدار کمی هم عضله به دست بیاورید، در حالی که مقدار قابل توجهی از چربی بدن خود را نیز از دست می دهید.

اگر وزنه بلند کردن، گزینه ای برای شما نیست، پس انجام بعضی تمرینات قلبی مانند راه رفتن، دویدن، جهیدن، دوچرخه سواری یا شنا کردن نیز کافی است.

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

 

۴- اختیاری : یک بار در هفته “استفاده از کربوهیدرات” را انجام دهید.

 

تا اینجا سه مرحله این رژیم غذایی به پایان رسید؛ به دنبال آن راهنمایی هایی برای روند و سرعت بهتر این رژیم غذایی خواهد آمد. شما می توانید یک روز در هر هفته را کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. بسیاری از مردم روز آخر هفته را ترجیح می دهند. مهم است که به منابع کربوهیدرات سالم مانند جو دوسر، برنج، کینوآ، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، میوه و غیره توجه کنید.

اما تنها این یک روز باید کربوهیدرات بالا مصرف کنید؛ اگر شما شروع به مصرف آن بیشتر از یک بار در هفته کنید، موفقیت های زیادی را در این طرح نخواهید دید. اگر شما باید یک وعده غذایی فریب دهنده داشته باشید و میخواهید چیزی ناسالم بخورید، آن را در همین یک روز انجام دهید. توجه داشته باشید که وعده های غذایی ناسالم یا مکمل های کربوهیدرات ضروری نیست، اما می تواند مقداری از هورمون های چربی سوز مانند لپتین و هورمون های تیروئید را افزایش دهد.

شما ممکن است در روزهای برگشت کربوهیدرات در آخر هفته، مقداری وزن اضافه کنید، اما بیشتر آن وزن آب خواهد بود و شما آن را در طی یکی دو روز از دست خواهید داد.

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

 

۵- محاسبه کالری چه می شود؟

 

تا زمانی که کربوهیدرات بسیار کم است و به پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات محدود شوید، لازم نیست که کالری را حساب کنید. هدف اصلی این برنامه این است که کربوهیدرات ها را تا ۲۰-۵۰ گرم در روز نگه دارید، و بقیه کالری خود را از پروتئین و چربی دریافت کنید.

 

۶- ۱۰ نکته برای کاهش وزن برای آسان تر کردن و سریع تر کردن این رژیم غذایی.

با ۳مرحله ساده وزن خود را کاهش دهید

   ادامه مطلب ...

آدیداس مدل استن اسمیت

آدیداس مدل استن اسمیت

 

آدیداس مدل استن اسمیت

آیداس در سال ۱۹۲۴ توسط یک آلمانی به نام «آدولف داسلر» با نام «گبرودر داسلر شوفابریک » تاسیس شد. پس از مشکلاتی که در سالهای اولیه برای شرکت آدیداس پیش آمد با قدرت شروع به کار کرد و الان در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع لباس های ورزشی، کفش ورزشی، تجهیزات ورزشی، ساعت، عینک آفتابی، محصولات مراقبت های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می کند. کفش آدیداس مدل استن اسمیت Adidas Stan Smith یکی از محبوب‌ترین کتانی هایی است یک بار دیگر پس از غیبت ۲ ساله در بازار برند های ورزشی و برندهای لوکس به صورت ترند محبوب همه ، وارد بازار شد.

کفش آدیداس مدل استن اسمیت Adidas Stan Smith در ابتدا به عنوان یک کفش تنیس طراحی شده بود. طراحی این کفش بسیار ساده و مینیمال است و برخلاف سایر طرح های آدیداس خبرى از امضا ٣ خط کنارى کفش هاى آدیداس نیست و منافذ ریز به صورت خط هاى موازى جایگزین این طرح ها شده است. آدیداس مدل استن اسمیت در سالهاى اولیه خود چندان مورد استقبال قرار نگرفته نشده بود و آدیداس سعى بر آن داشت که این مدل را از بازار حذف کند. اما با گذشت چند سال و به دلیل انتخاب شدن این مدل توسط سلبربتى ها نه تنها راهى دوباره به دنیاى ورزش پیدا نکرد بلکه در هفته هاى مد هم جایى به خصوص داشت.

 

 

آدیداس مدل استن اسمیت

در حال حاضر شما هیچ بازیکن تنیسی را پیدا نمی کنید که کفش های آدیداس مدل استن اسمیت Adidas Stan Smith را بپوشد ومهمترین دلیل آن هم تکنولوژی قدیمی و به احتمال زیاد اثرات نامطلوبی که از پوشیدن آنها حاصل میشود است. ولی در زمان خود بهترین بازیکنان تنیس در تمام مسابقات خود کفش های آدیداس را میپوشیدند. کفش استن اسمیت آدیداس که آن زمان “هالیت” نام داشت از روی نام “رابرت هالیت” بازیکن فرانسوی مشهور تنیس انتخاب شده بود.

 

  ادامه مطلب ...

طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

 

Related image

 

طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

پیتزا از آن دسته غذاهایی هست که با وارد شدن آن به سفره ما ایرونی ها خیلی زود خودش را در دل خیلی ها باز کرد و برای یکبار هم شده وسوسه چشیدن و امتحان کردن این فست فود پنیری را به ما داده است! برای درست کردن این غذای ایتالیایی الاصل  که ما نیاز به فر و در موارد حرفه ای و سنتی به تنور داریم. اما ممکن است گاهی دسترسی به فر نداشته باشیم و اتفاقاً دلمان هوس پیتزا کرده باشد، فقط کافی است یک شعله ملایم گاز داشته باشیم چون خیلی راحت می توانیم در خانه یک پیتزای بدون فر را به کمک یک ماهیتابه درست کنیم. در ادامه با طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر در خدمت شما خواهیم بود.

طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

 

مواد لازم برای تهیه پیتزای بدون فر :

 سوسیس، کالباس، پپرونی، مرغ یا گوشت پخته شده ۳۰۰ گرم
 قارج ۱ پیمانه
فلفل دلمه ای یک چهارم ۱ عدد
 پنیر موزارلا یا پیتزا  ۱/۵ پیمانه
آبلیمو ترش تازه ۲ قاشق چایخوری
خمیر پیتزا آماده ۱ عدد
سس گوجه فرنگی ۳ قاشق سوپخوری
ذرت پخته شده، زیتون یا گوجه فرنگی گیلاسی به میزان لازم

 

مراحل تهیه پیتزای بدون فر :

برای شروع ابتدا، مواد اولیه را باید برش بزنیم. همانطور که در مواد اولیه ذکر کردم، برای پیتزای مورد علاقمان با توجه به خواسته و سلیقه خودمان می توانیم از سوسیس، کالباس یا حتی مرغ یا گوشت استفاده کنیم. برای تهیه این پیتزا من از پپرونی استفاده کردم که کمی تند مزه است. آن ها را به صورت ورقه ای خرد کردم و بعد قارچ را هم با برش هایی یک اندازه که نه خیلی ضخیم و نه خیلی باریک باشند، برش می زنیم. فلفل دلمه ای را هم به صورت نگینی خرد می کنیم.

   ادامه مطلب ...

بهترین مدل ابروی کمانی برای انواع صورت

بهترین مدل ابروی کمانی برای انواع صورت

 

اگر به دنبال مدل ابروهای خود برای آرایش خود هستید پس پیشنهاد میکنیم ابتدا این مقاله را با دقت بخوانید تا بفهمید کدام فرم ابرو برای شکل صورت شما مناسب تر است؟

سریعترین و مطمئن‌ترین راه برای داشتن ابروهایی یکسان که موجب زیبایی چهره میشود استفاده از موچین است. استیو کریستین، گریمور و متخصص ابرو در کلینیک سامرویل در لوس آنجلس میگوید” طبیعتا یک ابروی پرپشت و خوش فرم چهره را جوان نشان می‌دهد”. اما ابروهای خوب به ندرت یک شکل هستند، شکل صورت شما باید شکل ابرویتان را تعیین کند. در ادامه ابروی مناسب خودتان را خواهید یافت.

(کریستین توصیه میکند، یک نکته محض احتیاط: هر دقیقه یک گام به عقب بردارید یا مدت طولانی نزدیک آینه نباشید چرا که به احتمال زیاد در برداشتن ابروهایتان زیاده روی خواهید کرد)

 

بهترین مدل ابروی کمانی برای انواع صورت

 

صورت‌های بیضی

ستاره الهام گرفته شده: چارلیز ترون

 

بهترین مدل ابروی کمانی برای انواع صورت

 

ابروی ایده‌آل شما: ناتالی پلین، موسس ابروهای میلیون دلاری میگوید یک کمان متوسط به جای یک کمان بالا. ( هرچه میزان کمان بیشترب اشد صورت کشیده شما اغراق آمیزتر به نظر میرسد). پلین میگوید، انتهای ابروها را صورت افقی امتداد دهید و این حالت بهتر از ابروی شیب‌دار روبه پایین است، این شکل دیگریست که صورت شما را کشیده‌تر نشان میدهد.

چگونه آنرا بدست آوریم: یک سرمداد ابروی خود را در جلوی سوراخ بینی‌تان قرار دهید و خطی را که به مدرمک چشمتان منتهی میشود فرض کنید. نقطه‌ای را که مداد ابرویتان را قطع میکند جایی است که قوس ابرویتان باید باشد. برای تقارن بیشتر در انتهای هردو ابرویتان، مداد را بصورت افقی نگه دارید و با ابتدای ابرویتان اندازه بگیرید( باید در قسمت گوشه بیرونی چشم پایان یابد) و با پودر یا مداد ابرو، آنرا پر کنید.

صورت‌های مثلثی

ستاره الهام گرفته شده: کامرون دیاز

بهترین مدل ابروی کمانی برای انواع صورت

 

   ادامه مطلب ...